2010. február 2., kedd

belső

Mi lát a szem? 
Az első idézetem amit, 9 éves koromba az egyik tanárom az emlékkönyvebe írt, s megragadott (divat most is az emlékkönyv, vagy csak akkor volt?). Szerintem magyarul sokkal jobban hangzik mint az angol válotzat, de ez a szem más egy jó ideje velünk él, az idézet pedig bennem :)
Tervezem egy ideje, hogy megmutatom milyen is egy cipő belülről. Ez nem fog mindenkinek újat hozni, hiszen akinek van legalább egy tőlem az biztos körbeleste kívülről-belülről, de talán lesz akit érdekel.


Amikor tavaly az első cipőt varrtam Lilinek egyáltalán nem tudtam hogyan is kellene csinálni, csak annyit, hogy nem szereteném, ha bárhol anyagszélek látszódnának. Amikor nézegetem a mások által készített kiscipőket a külcsíny után rögtön a belső firtatása jött. Sokféle cipő van, filcből, bőrből, textilből és persze horgolt is! Talán a legutóbbi ilyen szempontból a legszerencsésebb, mert nem kell a varrást rejtegetni, de ilyet még nem készítettem. (majd eljön ez is :) ) 


A filc cipőket a legtöbben kívülről varrják géppel vagy pelenkaöltéssel kézzel, a textileket pedig így is úgy is. Próbálkoztam a kívülről varrással, de annyira nem tetszett az eredmény a saját kezemből, hogy elvetettem. Pedig lényegesen egyszerűbb mint az én kifordítom befordítom, kicsi lukon áttuszkolom verzióm. 
Az első cipők filcből készültek, hozzá külön a belső amit az elkészülte után kívülről behajtogava helyeztem el és varrtam be. Aztán jött a fordítgatásos módszer, s az első filcekben ha lehetett inkább bélést cseréltem.






Most az újabb fazon, más technikával készül ennek a hátránya, hogy az eredeti leírás szerint csúnya a belseje. A legkisebb szörös típusokon kívül igykeztem kiküszöbölni ezt, most az anyagszél nem látszik. Igyekszem egyre szebben megoldani.


Most lehet menni és megkeresni a gyerek cipőjét, még jó hogy már alszanak és nem kell hirtelen lekapni a  gyerekről. :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails