2010. július 30., péntek

stóla

Mi készül itt? Varrógép hiányában kötött stóla.

Hirtelen óriási szükségem lett egy kötött stólára a 3x fokban :) Készülte alatt pergett felettem a ventillátor, ment a légkondi a kezem meg, ami mindig mint a békáé most izzadt a gyapjú melegében. Nemhiába nem is lehet errefelé seholse gyapjúfonalat kapni.

Bezzeg én, összeszedtem még otthon a maradék, hm maradék?! inkább soha bele nem kezdett akciós zokni és Catania fonalakat és elhoztam néhány kötőtű társaságában. A készlet kicsi, a választék szűk mind fonalban mind tűben, de ez nem vehettel el a kedvemet, s nekiláttam a Barkafonal oldalán Ahama kötősulijának.
Szívem szerint kötöttem volna egy Vénusz stólát, de nincs megfelelő méretű tűm hozzá, na majd legközelebb.
Viszont kötöttem leveles mintát (olyat amiből a próbakötést is csináltam) ami ugyan kevésbé látszik a színek miatt, de szép lett. Nekem tetszik, főleg az átalakulás a blokkolás közben, már alig vártam, hogy kipróbáljam.

Voltak félelmeim, hogy nagyon kihúzom a sálat, de végül szépen sikerült egy polifomra varrnom. Varrnom, mert nem találtam gombostűből annyit, amennyire szükség lett volna. Mázlimra éppen olyan szélesre kellett húzni a kendőt mint amilyen széles a betű-polifom szélessége. A kis puzzlelábakba akasztottam egy szál fonalat (azt nem akartam átszúrni) és "ráférceltem" a sálat. A két rövidebb vége és ahol még szükségét éreztem gombostűt kapott. 

Végül 150x30 centi lett a mérete, 3as tűvel kötve.

Tanulságok, a minta választásánál majd jobban ügyelni, na meg a kezdősorokat nem le sporolni lustaságból. :)

4 megjegyzés:

krisz írta...

Tetszik a sálad!Nagyon szép lett a ez a minta!Én is kinéztem már egy csipke mintát,de még nem mertem belekezdeni,na majd ezek után!Azért jó olvasni,hogy nem vagyok egyedül.....Egy párszor már megkérdeztek szörnyülködő arccal,hogy miért most, épp a legmelegebb napokban kötöm a gyapjú pullóvert.Mert hordozható!S amig a kölkök pancsolnak vagy játszótereznek addig én is szórakozatom magam.

BCili írta...

Nekem meg a te málna-poncsód tetszik, a színe, a formája, jaj és a málna is. A csipke kötés elsőre félelmetesen hangzik, de ki kell próbálni és menni fog! Sajnos hurcolni nem tudom magammal, mert inkább Lili hurcol engem magával, húz minden felé :) de azért akadt rá idő.

krisz írta...

Igen,nekem azért már könnyebb hogy van egy nagy lány is.Hanna úgy követi őt mint egy kis árnyék.Csak épp a szemem kell hogy rajtuk tartsam.Meg néha igazságot osztani....Máskülönben szépen eljátszanak.
A következő próbálkozásom a csipkekötés lesz.Már megvettem a fonalat is hozzá!

hekka írta...

Nagyon szép lett a kendőd! Nagyon tetszik a színe! Jó nagy munka lehetett! Ez a blokkolás nekem még csak elméletben van meg, de egyszer hátha veszem a bátorságot! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails