2011. április 8., péntek

ruhatár - sapkák

Egy új fejezet ruhatár címmel. Fogadjátok szeretettel!

Az elmúlt évben ahogy egyre többet és többet varrtam előjött a gyerekruha varrási kedvem. Sok-sok szép ruha született amit eddig nem mutattam, itt a tavasz, jön a nyár és hátha más is kedvet kap hozzá.
Elsőként még sem vart, hanem horgolt sapikat mutatok, ebben a változó, hol tavaszi hol nyári időben. Tavaly amikor a horgolással megismerkedtem még nem vállalkoztam erre a feladatra és egy kedves blogbarátnőt kértem meg, hogy készítse el a sapkánkat. Idén is a segítségét kértem, de már csak a mintában. Az oldalán találtam meg a lila és a szürke sapik leírását amit ő úgy ír, hogy vegyük alapnak. Alapnak vettem és innentől a fonalhoz és magunkhoz igazítva csináltam. Míg a szürke az alapkörökön kívül sok-sok, összesen 11 mintás sorral és alul egy sor két ráhajtásos pálcasorral bővült amibe egy nagyon halvány rózsaszín gumiszalagot fűztem, addig a lila a fonal vastagsága miatt is de kevesebb mintás sorból áll (7 db) és "csak" filc virágot kapott.
A csíkos pedig a maga az egyszerűség, egy ráhajtásos pálcákból, horgolt virággal és behúzott gombbal.

Anyag persze java részt Catania (lila, pink, rózsaszín) a szürke is a gyártótól van, de lényegesen vékonyabb. Mindet 3as, az egyetlen horgolótűvel ami létezik nálam horgoltam. Lehet, hogy illene már mást is beszerezni, de mivel a fonalat választom a tűhöz és jobban szeretem az apróbb szemeket, ami bár lényegesen időigényesebb, de szerintem szebb is. Kitartok, tavaszra mind a Catania, mind a tű mellett, majd télen gondolkodok gyapjúban.


Idén tavasszal ezzel a három, plusz a tavaly kapott tavasztündér sapkával minden alkalomra fel tudunk öltözni.

5 megjegyzés:

krisz írta...

Szépek!S milyen jól állnak a lánykának!Nekem is kéne valami csinos tavaszi sapit horgolni nekik.Köszi az ihletet!

Macus írta...

Nagyon jók a sapik! Igen jól is állnak!

bolyet írta...

:-)))))))))))

Olyan szépségesek, kíváncsi vagyok a ruhácskákra!Lili nagyon stílusos lesz az az érzésem!:-)))

anyahajó írta...

Csúcs, nagyon jó! Csak ritkán kommentelek, de ezt szinte mindenhova beírnám :) Ismét kedvem támadt sapkákra a Te hatásodra.

BCili írta...

krisz: nekem meg egy jó kis tunikát kellene készítenem, csak hát az idő ...

Macus: köszönöm. A leginkább a két lányos, buggyos tetszik nekem a buksin.

bolyet: köszönöm a leírást! Az biztos, hogy szinte minden ruhájához van hozzá illő sapi :)

anyahajó: meglepsz én szoktam tőletek ihletet kapni, s nem is gondoltam, hogy fordítva is lehet :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails